Rembursforløbet


Her vises rembursens kredsløb. Kredsløbet, som er vist her, tager udgangspunkt i en remburs, der er betalbar ved sigt.

Etablering af en remburs:

1: Der oprettes en kontrakt eller aftale imellem køber og sælger. Det aftales de to parter imellem at der handles via remburs. Det aftales i kontrakten eller aftalen hvilke betingelser rembursen skal indeholde, samt i hvilken form, rembursen skal udstedes.
2: Køber udarbejder og indleverer en rembursbegæring og anmoder sin bank om at udstede/åbne en remburs i af favør af sælger.
3: Købers bank fremsender rembursen til adviserende bank. Det er altid køber der foranlediger udstedelsen af en remburs.
4: Adviserende bank udleverer rembursen til sælger.

Udnyttelse af rembursen: 

5. Sælger afsender varen.
6. Sælger modtager forsendelsesdokument fra speditør.
7. Sælger indleverer de i rembursen foreskrevne dokumenter til adviserende bank.
8. Adviserende bank kontrollerer dokumenterne. Hvis dokumenterne er korrekte kan adviserende bank betale sælger, afhængig af hvor rembursen er gjort betalbar. Det er dog som oftest således af sælger først modtager sin betaling når udstedende bank har godkendt dokumenterne.
9. Adviserende bank videresender dokumenterne til udstedende bank.
10. Udstedende kontrollerer dokumenterne. Hvis dokumenterne er i overensstemmelse med de i rembursen krævede betingelser betaler udstedende bank til adviserende bank. Samtidig debiteres køber.
11. Dokumenterne fremsendes til køber.
12. Køber anerkender dokumenter overfor udstedende bank.
13. Køber præsenterer de nødvendige dokumenter når varerne er ankommet.
14. Varerne indklareres og udleveres til køber.

 

Læs også

Familie produkter

Garant

I alt 63 millioner kroner bliver udbetalt i renter til garanter

Er du en af Sparekassens 37.000 garanter, så får du i starten af april udbetalt 4,5 procent i rente af din garantkapital. Pengene bliver overført til din afkastkonto. Vi udbetaler i alt 63 millioner kroner til vores garanter.

Udlevér aldrig dit betalingskort til andre

Svindel

Ny svindelbølge hærger

De seneste dage er flere blevet forsøgt svindlet til at udlevere deres betalingskort. Især ældre mennesker er blevet ringet op med besked om, at deres betalingskort er i uorden eller er ved at blive svindlet – og at kortet derfor vil blive hentet af en medarbejder fra banken – eller politiet. Vi har set en stor stigning i denne svindeltype de seneste dage både i Sparekassen og på tværs af pengeinstitutter.

Få rabat på dyre- og forlystelsesparker

Nyheder

Påskeoplevelser med rabat

Er familien på udkig efter store oplevelser? Som kunde hos os kan du få rabat på en række forlystelses- og dyreparker over hele landet. Du kan købe billetter med rabat til hele familien.

Her er din nye MobilePay

Digitale løsninger

Har du set, at MobilePay er blevet opdateret?

Appen har fået nyt design og ny navigation. Som noget nyt er en WeShare-funktion også flyttet ind, så du nemt kan dele udgifter i en gruppe. Opdateringen får du i selve MobilePay-appen.