Sparekassen Kronjylland er Danmarks bedste arbejdsplads for 3. gang

Udlandsspecialist til Back Office

Ønsker du en vigtig plads i maskinrummet på udlandsområdet, hvor du får ansvar og medindflydelse på driftsopgaverne i forbindelse med overførsler til og fra udlandet? Så er du måske vores nye udlandsspecialist i Back Office, hvor du bliver en vigtig samarbejdspartner på driftsområdet – både i forhold til kolleger, kunder og de pengeinstitutter, Sparekassen Kronjylland samarbejder med.

Du kan se frem til at:

  • Håndtere overførsler til og fra udlandet - herunder claims såsom returneringer, ændringer og forespørgsler
  • Administrere Trade Finance – eksempelvis remburser, inkasso og garantier
  • Supportere kunder og kolleger. Du bliver en vigtig sparringspartner både for kolleger i Back Office og i afdelingsnettet
  • At samarbejde med vores korrespondentbanker
  • Kvalitetssikre og optimere systemer og arbejdsprocesser
  • Deltage i den løbende udvikling og forbedring af vores ydelser og systemmæssige setup

I Back Office venter dig cirka 20 ambitiøse kolleger, der med et godt miks af kompetencer og alder er fordelt på tre selvstændige teams. Du bliver en vigtig holdspiller på udlandsteamet.

Er du den rette til holdet?

Vi forventer, at du har en finansiel uddannelse og har kendskab til at løse driftsopgaver på udlandsområdet. Har du erfaring fra en lignende stilling er det en fordel, men ikke et krav – det afgørende er, at du har en høj faglighed på området og en stor lyst til at samarbejde.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Arbejder struktureret og har sans for detaljen
  • Kan kommunikere med kolleger, kunder og samarbejdspartnere på alle niveauer
  • Har gode engelskkundskaber i skrift og tale
  • Både kan arbejde selvstændigt og være værditilførende i teams
  • Formår at bevare overblikket og holde humøret højt, selv når der er travlt
  • Er engageret og ser personlig og faglig udvikling som en naturlig del af dit arbejde

Hvad gør stillingen særligt attraktiv?

Her er et job, hvor du arbejder specialiseret med driftsopgaverne på udlandsområdet og hver dag gør en forskel for kolleger og kunder. Du får faglige udfordringer og mulighed for at sætte dit præg på løsningen af driftsopgaverne i et af landets 10 største pengeinstitutter – og på udlandsteamets fortsatte udvikling.

Sammen med de øvrige kolleger får du indflydelse på resultaterne i Back Office, hvor vi praktiserer stor åbenhed med blandt andet hyppig faglig sparring og et godt samarbejde. Vi har højt til loftet og store ambitioner om at skabe de bedste løsninger til gavn for kolleger og kunder.

Der venter dig en alsidig hverdag, du selv har stor indflydelse på. Det gælder i en vis udstrækning også din tilrettelæggelse af arbejdstid og -sted, så balancen mellem dit arbejds-, familie- og fritidsliv harmonerer.

Ansvar og udfordringer på Danmarks bedste arbejdsplads

Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 700 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.

Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen - og at det er med til at give os sektorens mest tilfredse privatkunder for tredje år i træk (ifølge det anerkendte analysebureau EPSI). Det er også med til at give os medarbejdere, der trives og er glade for at gå på arbejde. Vi er således tre gange i træk blevet kåret til Danmarks bedste arbejdsplads af Great Place to Work.

Vores decentrale struktur giver dig stor indflydelse på dit arbejde og din dagligdag. Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.