Boliglån

Aktuelt

Sådan undgår du svindel

Vi hører af og til om forskellige forsøg på svindel. I håbet om at lokke personlige oplysninger ud af dig benytter svindlerne alt fra SMS’er, mails, telefonopkald og sociale medier. Fælles for de fleste er målet om at få adgang til dine penge.

Gode råd til at undgå svindel:

  • NemID er personligt. Du må aldrig udlevere dit NemID til andre
  • Med NemID-app’en undgår du at have fysiske nøglekort, der kan blive fotograferet, stjålet eller mistes. Læs om NemID på smartphone her.
  • Brug ikke en offentligt tilgængelig computer, når du anvender dit NemID
  • Du må aldrig udlevere adgangskode til Netbank eller Mobilbank til andre. Din bank eller andre ringer aldrig for at få koder af dig til at hjælpe dig med et problem i Netbank
  • Del ikke dine betalingskortoplysninger med andre
  • Vær altid opmærksom på falske mails og hjemmesider (tjek fx adressen).
  • Vær kritisk, hvis du bliver bedt om at betale et restbeløb for levering af en vare. Der vil altid være betalt fragt på forhånd sammen med betaling af varen - der bliver derfor ikke opkrævet restbeløb. 
  • Har du mistanke om, at andre har kendskab til dine koder eller NemID, skal du straks kontakte din bank og få dem spærret

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt det er din rådgiver, der kontakter dig – eller en anden medarbejder i Sparekassen – så sig, at du vil ringe tilbage. Banker, politi, Nets og sundhedsmyndigheder – ja, faktisk ingen med gode hensigter vil nogensinde bede om at få adgang til eller kopi af dit NemID, din adgangskode til Netbank og Mobilbank eller dine konto- og kortoplysninger.

Aktuelle svindelformer:

Pas på dine ældre pårørende

Der tegner sig en tendens til, at der i øjeblikket er en svindeltype, hvor særligt ældre kvinder bliver ringet op. Svindlerne er meget overbevisende, og ofte går historierne på, at der er ved at ske et hackerangreb på ”offerets” konto, som svindlerne vil hjælpe med at undgå. De beder derfor om at få udleveret kortoplysninger og koder. Herefter har svindlerne adgang til at flytte store pengebeløb fra sit ”offers” konto.

Tag derfor en snak med dine ældre familiemedlemmer om, at hverken pengeinstitutter eller offentlige myndigheder beder om personlige oplysninger.

Du kan også læse mere om svindeltypen her - vi kalder den "mormorfraud"

Fupmails og SMS'er, der opkræver betaling

For tiden oplever mange uanset alder og køn at få falske mails og SMS'er fra nogle, der udgiver sig for at være Postnord, Netflix eller lignende, der beder om restbetaling.  Vær derfor kritisk, før du trykker på links eller overvejer at betale. 





Kontakt os - og få personlig rådgivning

Tag med til håndboldlandskamp og besøg VIP fanzone

Kundearrangement

Oplev det rød-hvide fællesskab

Det bliver et brag af en håndboldfest, når det danske kvindelandshold møder Schweiz på hjemmebane i Randers 1. oktober. Vi har netop fået mulighed for at invitere alle vores kunder med til landskamp og VIP fanzone til en attraktiv pris. Det er både for børn og voksne.

Sparekassen Kronjylland slukker for lyset, men ikke for kundernes tryghed

Nyheder

Vi slukker for lyset, men ikke for kundernes tryghed

Fra 19. september slukker vi al unødvendigt lys i vores afdelinger for at sænke energiforbruget. Vores kontantautomater vil dog fortsat være oplyste, så vores kunder trygt kan benytte dem.

Bolig forberedelse

Åbningstider

Nye åbningstider fra 3. oktober 2022

Vi justerer vores åbningstid en smule. For dig betyder det, at din afdeling ikke længere har åbent til klokken 17.30 om torsdagen. Til gengæld har du større mulighed for at holde møde med din personlige rådgiver, når det passer dig.

Sparkron Flag

Nyheder

Renteændring - fjerner negative renter på erhverv

Sparekassen Kronjylland var blandt de første til at fjerne negative renter på indlån for private, og nu fjerner vi dem også på erhverv. Fra 1. oktober vil renten på erhvervsindlån være 0 procent.