Sparekassen lokal

Fakta om os

Sparekassen Kronjylland er Danmarks største sparekasse med mere end 36.000 garanter.

Som garantsparekasse er vi en selvejende institution og har dermed ingen ejere. Det giver os mulighed for at tænke mere langsigtet og investere i langvarige relationer med vores kunder, ligesom vi støtter en række klubber, foreninger og forskellige lokale tiltag.

Sparekassen Kronjylland arbejder med baggrund i fire kerneværdier, som er: Kundefokuseret, Troværdig, Imødekommende og Kompetent.

26. november 1829 blev det, der i dag hedder Sparekassen Kronjylland, stiftet. Sparekassen for Randers By og omegn begyndte som en sideforretning i en købmandsbutik. Sparekassen Kronjylland dækker i dag store dele af Midt- og Østjylland samt dele af det sydlige Jylland, ligesom vi har seks afdelinger på Sjælland. Sparekassen Kronjylland er blandt landets 10 største pengeinstitutter og vokser i disse år betydeligt med blandt andet åbning af nye afdelinger.

Hovedsædet i Randers blev indviet i 2001.

Aktuelt lige nu

Danmarks mest tilfredse privatkunder - for tredje år i træk

- Tilfredse kunder er vores vigtigste strategiske mål. Derfor er vi utroligt glade for, at netop vores kunder er de mest tilfredse – ikke mindst, når det nu har været tilfældet tre år i træk, slår vores adm. direktør Klaus Skjødt fast.

Sjove oplevelser med rabat i efterårsferien

Som kunde hos os kan du få rabat på en række forlystelses- og dyreparker over hele landet. Der er også rig lejlighed til at opleve lidt gys og gru i en af de mange parker, der har pyntet op til Halloween. Du kan købe billetter med rabat til hele familien.

Nyt investeringsmagasin

Vi stiller blandt andet skarpt på, hvorvidt den nuværende høje inflation – specielt i USA – bider sig fast eller falder tilbage. Og hvordan det indvirker på renter og aktier. Vi tager også et kig på valutakurserne, boligrenten, og hvordan du kan gøre en forskel for klimaet gennem dine investeringer.

Garantkapital: Nu kan du indskyde op til 100.000 kroner

Mange af vores kunder har ønsket at indskyde mere garantkapital, end det hidtil har været muligt. Derfor ændrer vi nu grænsen.